3 Şubat 2015 Salı

Atlas?

Yine ve yeniden merhaba!

Hep övdüm, azıcık da gömeyim.
Atlasjet'in ismini Atlasglobal olarak değiştirdiğini duyurmak için yaptığı reklam filmi bence çok zorlama olmuş. Hatta o kadar garipsedim ki, reklamı incelemekten asıl olay olan ad değişikliğini fark etmemişim bile, şimdi öğrendim.


Şüphesiz, onlar da duygulara hitap etmek istemişler. Ama bence pek başarılı olmamış. Öncelikle, her şeyin kusursuz, dört dörtlük olduğu gibi bir görüntü vermeleri bence biraz fazla göze batıyor. Tabi ki vermek istedikleri mesajın bu olması gayet normal ama sanki farklı yaklaşabilirlermiş gibi...
Reklamın başında çıkan Dünya görüntüsü  büyük bir heyecan ve beklenti yaratıyor. Sanki bir Hollywood filmi izleyecekmişsiniz gibi. Sonrasında çıkan şirin, mavi gözlü bebek görüntüsü ise, nasıl desem... fazla mükemmeliyetçi. Sanki bebek ile duygularımıza hitap ederken, bir yandan da bebeğin şirinliği ve masumiyeti gibi iyi özelliklerini, bir çeşit transfer tekniğiyle havayolu şirketiyle ilişkilendirmemizi istemişler. Böylece havayolunun bizde iyi bir izlenim bırakmasını sağlamaya çalışmışlar gibi.
Her şey 5 yıldızlı otel standartlarında (yemek, konfor...).
Ayrıca, havayolu personeli fazla güzel/ yakışıklı ve moda dergilerinden fırlamış Avrupalılara benziyorlar. Özellikle reklamın sonundaki "hostes" bayanlar sanki bir parfüm veya kozmetik reklamındaymışçasına seksapellerini kullanıyor gibi.
Bunun yanında, bebeğin uçak maketiyle oynaması, ve sonra pilot olmasına yapılan ima da fazla idealist geldi. Genel anlamda reklam biraz iticiydi.

Yine de benimkiler yalnızca fikir. Emeğe saygı! Atlasglobal de hayırlı olsun madem...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder