3 Mayıs 2015 Pazar

Paracıklar, paracıklar!

"Para" kelimesiyle hemen ilginizi çektim değil mi?
Öyleyse merhabalar!
Peki ya nedir bu "paracıklar"? diyorsanız, yani, imkansız ama hala Hopi reklamını izlemediyseniz buyurun, çok eğleneceğiz...

Napoleon'un söylediği iddia edilen meşhur bir söz vardır: "para, para, para" Bu reklam da akıllara onu getiriyor.
"Paracık" kelimesi, paranın sevimli hale getirilmesi, kapitalizmin daha da belirgin bir şekilde bize empoze edilmesinden ibaret. Ama reklam o kadar güzel ki, "patladı gitti"! Ani bir çıkış yaptı, benim bile derhal Hopi uygulamasını indiresim geldi. Anlayabileceiğiniz üzere Hopi, seçkin birçok mağazada geçerli olan, bize indirimler ve "paracıklar" kazandıracağını iddia eden bir telefon uygulaması (yani application). Uygulamanın geçerli olduğu servisler arasında: Digiturk, Beymen ve Boyner gibi mağazalar var. Hatta Hopi'yi müjdeleyen rengarenk dekorlar bu mağazaların vitrinlerini süslemeye başladı bile.
Hopi'nin internet sitesi ve açıklama mahiyetindeki videosu da reklamı kadar eğlenceli bir şekilde tasarlanmış. Benim markayla herhangi bir bağlantım veya araştırmalarım dışında bir bilgim olmadığından: Daha fazlası için: www.hopi.com.tr  'yi  ziyaret edebilirsiniz.


Şimdi gelelim konumuza, yani Hopi'nin reklamına. Çok meşgul bir dönemim olduğundan, uzun zamandır blogumdan olduğum kadar reklamlardan da uzaktım. Ta ki bir bilboard'da Hopi reklamına denk gelene dek. Bu reklamda iki tane kadın vardı. Arkadaşım "daha dikkatli bak" dedi, yine baktım. İki kadın görüyordum. Onlardan biri Tolga Çevik, dedi. Bir süre afalladım sonra Tolga Bey'i beninden tanıdım. Yoksa yine tanımayacaktım. Oturdum reklamı dikkatlice izledim ve Tolga Çevik'in oyunculuğuna hayran oldum. Aksini söyleyen varsa, bilin ki yalan söylüyordur...
Ama tabi bu noktada makgözlerin emeklerini de göz ardı etmemek gerek. Kim bilir bir adamı kadına benzetmek için veya bambaşka bir erkek yapmak için ne kadar uğraş gerekiyordur!

Gerçekten de bu reklamın en büyük artısı Tolga Çevik kadar başarılı bir komedyenle çalışmış olmaları. Yalnızca ne kadar gülünç duracağına aldırış etmeden kılıktan kılığa girmekle kalmıyor, karakterine büründüğü her kişinin mimiklerini kişiye göre düzenliyor. Aslında her karakter aynı şeyi yapıyor ama hepsinde farklı olmayı başararak oyunluğunun ne kadar başarılı olduğunu bir kez daha kanıtlıyor Tolga Çevik.

Fikir ilginç. Kimin aklına gelmiş acaba? Öncesinde bir alışveriş uygulaması neden farklı insanlar gösteriyor diye düşündüm ama sonradan anladım ki bu reklam Hopi'nin yediden yetmişe, her yaştan ve her kesimdenn insana hitap edeceğini ve herkesin kişisel zevklerine göre hareket edeceğini anlatmayı amaçlamış. Yalnız "Paracık" kelimesi biraz Migros'un Money Club kartındaki "money"lere benzemiş. Gerçi sonuçta hepsi aynı anlayıştan, aynı kelimelerden yola çıktığı için benzemesi olağan.

Bu çok eğlenceli, bir o kadar da enerjik reklam, rengarenk oluşuyla '80lerden klibi andırıyor. Fakat arkadaki müzik ve karakterlere bakmaktan, insan söylenenlere odaklanamıyor. Hele son karede Tolga Çevik ile yanındaki kadının ikiz gibi olması hayretler içinde bırakıyor. "Hopppiii!" diyen ses, geriden gelen melodi ve "paracıklar" dansı, insanı gerçekten de bilinçdışı olarak alışveriş yapmaya, tüketici olmaya yönlendiriyor. Çünkü "alışveriş kazandırır" anlayışı aşılanıyor. Hani hep denir ya, bu sefer gerçekten "kapitalizmin oyunları"...

Ekleme: Helal olsun, emeğe saygı…
https://twitter.com/hopiapp/status/600364313790980096
Video o kadar güzeldi ki paylaşmak istedim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder