Ülker Çikolatalı Gofret'i sevmeyen var mıdır bilemeyeceğim ama Nestle Damak'ı sevmeyen olduğunu hiç sanmıyorum! Piyasada olduğu 80 yılda klasikleşen Damak, küçük bir yeniliğe gitmiş. Artık en sevdiğimiz çikolata, yüzde 55 kakaolu yani bitter! Bakalım alışageldiğimiz "Damak tadı"ndaki bu yeniliğe uyum sağlamamız ne kadar sürecek?
Hepimizin güvendiği Nestle Damak'ın bu yeni ürününün çok meraklısı olacağı kesin ama acaba ürün istenen başarıya ulaşabilecek mi?
Şimdi gelelim asıl konumuza... Damak'ın bu yeni ürünün adı Gece. Sadece "bitter" demekten çok daha havalı olduğunu kabul ediyorum ama gece ile çikolatanın koyuluğu arasında kurulan bağlantıyı zayıf buldum. Ama öncelikle reklamın ilk karelerinden bahsedelim. Damak'ın görmeye alıştığımız o klasik "fıstık yeşili" ve yuvarlak fontuyla bir kelime görüyoruz önce: yeni
Fakat endişelenmeye gerek yok çünkü öğreniyoruz ki yeni.. ama.. damak
Yazı stili ve renklerle oynanan oyun çok hoş ve kesinlikle hafızalarda Damak çikolatasını çağrıştırıyor.
Gerisi zaten bildiğiniz gibi, klasik bir çikolata reklamından ne beklenebilirse var. Erimiş çikolatalar akışıyor, derken fıstıklar dalıyor içeriye ve ağız sulandırıcı bir görüntü oluyor.
Seslendirme de kelime seçimi de (bkz: "Fıstığın bitter çikolata ile kışkırtıcı buluşması) gece temasını yaratmak için kullanılmış. Kelimelerle ve siyah tülle bir çeşit gizemli gece atmosferi oluşturmak amaçlanıyor. Fakat ekranın sol köşesindeki maskeli bayan ve siyah tül gece fikrini oluşturmada yetersiz kalmış. Tema "maskeli balo" olsaydı belki... Ayrıca çikolatanın ambalajı da (belki de alışılanı bozmama çabasından) beyaz ağırlıklı tasarlanmış. Ambalajda sadece aynı tül motifinin devam ettiğini görüyoruz.
Damak hala benim favori çikolatam ama yenilik yaparken tam da istedikleri etkiyi yaratamamışlar gibi görünüyor, siz ne dersiniz?
Tabi yenilikleri sadece Nestle yapmıyor... Ben de çok yakında aklımda olan bir sürü yenilikle geri döneceğim!
İyi geceler...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder