30 Mart 2015 Pazartesi

Bizim için...

Sinemaseverlere selamlar!

Akbank Kısa Film Festivali geçmiş olabilir ama yaratıcı reklamları kesinlikle akıllarda kaldı!
Akbank Sanat bu festival için sloganı "Sizin için"i biraz değiştirerek, sinemanın "bizim için" ne ifade ettiğini anlattı bizlere. Yalnızca billboard reklamları şeklinde oluşturulan bu kampanyaya ek olarak bir de sosyal medya kullanıcılarından katılım sağlanması için #bizimiçinsinema hashtagi kullanıldı ve insanlardan sinemanın onlar için anlamını anlatmaları istendi. Buyrun bakın...


Son derece sade, simplistik billboard reklamlarında Akbank'ın (ve tabi Türkiye'nin) renkleri olan kırmızı-beyaz kullanılmış. Bunun yanında bize sinemayı ve filmi anımsatan siyah renk de mevcut. Böylece basit ama etkili, kolayca dikkati üzerine çeken bir reklam oluşturulmuş. Her üç reklam da aynı formatta yapılmış, böylece reklam kampanyası bir bütünlük içine girmiş. Bu reklamlar kısa bir süre öncesine kadar metroların caddelerin her bir yanını kaplamış durumdaydı. Hangi metro istastonuna giderseniz gidin tüm duvarlarda bu reklamları görüyordunuz.

Bizim için reklamın ne demek olduğunu anlatırken, "neye eşit" olduklarını anlatmak istemişler. Eşittir (=) işareti ise, görebileceğiniz üzere, esprili bir şekilde film rulosundan yapılmış. "Gişe rekoru kırmak",  "kötü adam", "film arası" gibi klasik, klişeleşmiş, filmleri heyecanla arkadaşlarımıza anlatırken kullandığımız sinema terimlerine kırmızı ile göze çarpacak şekilde yer verilmiş.

Sonuçta ortaya; dikkat çeken, oldukça basit ama esprili bir reklam çıkmış.
Yapanların ellerine sağlık...


kaynak: instagram.com/caddemilliyet

kaynak: instagram.com/ccsayar

kaynak: instagram.com/akbank


Bol sinemalı, eğlence dolu günler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder