8 Haziran 2015 Pazartesi

Şoktayım!

Merhaba!

Siz de blogumu bir süredir takip edenlerdenseniz, sitem etmekte haklısınız. Blogumu çook uzun bir süredir ihmal ettiğimin ve her hafta bir yazı düzenimi bozduğumun farkındayım.Umarım bu yazıyı okuyunca memnun olursunuz...
 Ülkenin reklam ve propaganda afişleriyle dolup taştığı; partilerin bayrak sayıları, birbirinden ilginç reklam şarkı ve sloganlarıyla güç gösterisi yaptığı bir dönemden geçtik hep birlikte. Ama bugünkü yazımın konusu ne yazıkki bu değil.

 Şok Market'in yeni Gülben Ergen'li reklamlarını görmüşsünüzdür. Şok bir süredir kafiyesiyle akıllarda yer eden "Şok, daha ucuzu yok!" sloganından, "Hepsi iyi marka, fabrikadan halka" sloganına geçmişti. Bu değişikliğin nedenini bilmiyorum ama markanın ardındaki fikir aynı. Uygun fiyat üzerine kurulu bir pazarlama stratejileri var. Dolayısıyla, yeni reklam kampanyalarında da, ucuzluğa dikkat çekerken, Gülben Ergen gibi bir ünlüyü kullanarak ses getirmek istemişler.


Gelelim reklama... Birçok türevi var. Piyale, Mintax, Mis Süt gibi çeşitli markaların ürünlerine ayrı ayrı çekilen reklamların ortak özeti şu: Gülben Ergen yaşlı teyze kılığına giriyor. "Okuyamıyorum evladım, bana şu ürünün fiyatını söyleyiver" gibi bir cümle kuruyor sonra da bir bebeğe "Ceee" der gibi "Bak bakalım ben kimmişim!" diye bağırıp yüzündeki maskeyi, saçındaki peruğu çıkarıyor. Kimliği açığa çıkıyor.
Karşısında Gülben Ergen'i görenlerin tepkisi o kadar yapmacık ki!...
Gizli kamera olduğu iddia ediliyor ama olanların gizli olmadığı çok açık...  Bir kere herkes önce "Şoktayım!" diyor ve bu cümlenin marka ismine uyması ve kinaye (çift anlam) yaratmak için uydurulmuş ve insanlara bilerek söyletilmiş olmadığına kimse inandıramaz beni...
"Şoktayım": 1. Gülben Ergen'i gördüğüm için şok geçiriyorum
                                                  2.Şok Marketteyim

Bu reklamlar, her ne kadar anlıl bir şaşkınlık havası vermeye çalışsa da,  çok eleştirilen Berna Laçin'li Fairy deterjan reklamlarından bile daha planlanmış gözüküyor.
Üstelik, bence, hiç de komik değil... 
Tabii yine takdir sizin.

İyi akşamlar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder