8 Haziran 2015 Pazartesi

Değişmeyen Tat

Yeniden Merhaba!

Önceden de belirttiğim gibi Tadım Kuruyemiş reklamlarına gün geçtikçe daha da çok hayran oluyorum. Ama beğenmemek elde değil. 
Tadım Kuruyemiş'in bir önceki reklamı: Türkiye'nin Sosyal Ağı hakkındaki yazımı okumak için tıklayın.
Bu reklamda da, ellerden düşmeyen ayçekirdeği, veya halk arasındaki adıyla "çekirdek"; memleketim  İzmir'deki  adıyla "çiğdem" üzerine bir reklam yapmışlar. 
Bilinen bir gerçektir ki, çekirdek gerçekten de sürekli tüketilir. Bir başlandı mı, gerekirse tüm aile toplanır ama bir paket mutlaka bitirilir. Evde televizyon karşısında, parkta, bahçede, yolda, bankta otururken, plajda... Kısacası her an her yerde çekirdek çıtlayan (bazen de ne yazıkkı, adet olunduğu üzere kabuklarını yere atan) kişileri görmeniz kaçınılmazdır. İşte Tadım'da halkımızın yıllardan beri süregelen bu, belki de aşırı bulunabilecek, çekirdek tüketimini konu almış.
 Yine kültürümüze ve milli değerlerimize yaptığı vurgu ile beğenilen ve hepimizin empati kurabileceği türden bir reklam ortaya koymuş. Nesillerden beri varolan çekirdek çıtlama alışkanlığı, nostaljik ve mutlu karelerle dolu bir reklamla anlatılmış. Çekirdeğin kültürümüzdeki önemi: muhabbeti başlatan, en iyi yardımcı oyuncu, yol arkadaşı gibi benzetmelerle nitelenmiş. Çekirdek, Türk kültüründe sosyalleşme bakımından, sohbetlerin yanında hep var olan, yemesinin bile kendisine özgü bir tarzı olan önemli bir yiyecektir. Kolay kolay bırakılamayan, bağımlılık yapan bir alışkanlıktır; önemlidir. İşte bu reklam tam da bu değerlere vurgu yapıyor.  
Ayrıca Tadım'ın "Türkiye'nin tadı, tuzu" sloganını da çok beğendiğimi eklemek isterim.

Umarım sizler de bu reklamı en az benim kadar beğenmişsinizdir, hatta belki şu an bir paket ayçekirdeği almak için en yakın markete koşuyorsunuzdur... 
Yakında yeni yazılarla görüşmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder