20 Nisan 2016 Çarşamba

LG'den Hayran Olunası Reklam

Merhaba!

Son yazımın üstünden çok uzun bir zaman geçti. Tam "nasıl muhteşem bir geri dönüş yaparım?" diye düşünürken, hiç beklemediğim bir anda bu yepyeni henüz internete bile düşmemiş LG reklamına rastgeldim. İlk yayımlanışı bile olabilir, çünkü internette sizinle paylaşmak üzere bir videosunu bulmakta çok zorlandım ama şüphesiz yakında bu reklam viral olur, benden söylemesi...


LG son zamanlarda çok başarılı reklamlara imza atıyor.  Özellikle yurtdışında Jason Statham'lı reklamıyla ses getirmişti. Şimdiki reklam ise ters köşe yaparak insanı şaşkına çeviriyor... Reklam simsiyah bir ekranla başlıyor. Tıpkı sessiz reklam filmleri çıkınca bir anda kafamızı gömüldüğümüz telefonumuzdan kaldırıp "ne oluyor?" diye baktığımız zamanlardaki gibi bir anda neden siyah ekran izlediğimizi anlamaya çalışıyoruz.

Sonra şu dahice sözler duyuluyor:
"Eskiden reklamlarda 'zap'lardın, şimdi ise telefonuna bakmak için reklamları iple çekiyorsun.Biz de 1 saniyesi hariç izlemek zorunda kalmayacağın bir reklam yaptık..."

Son dönemde oluşan telefon ve sosyal medya bağımlılığımızı en güzel özetleyen çalışma bu reklam olabilir bence. İzleyeni çarpıcı bir gerçeklikle karşı karşıya bırakıyor. Belki tam da bu sırada saatlerdir Facebook, twitter, Instagram, Snapchat demeden tüm sosyal medya hesaplarımı kontrol etmekte olduğum ve telefonumun şarjının bittiği için, belki de kitap okumayı ve başka aktiviteleri son dönemlerde bu bağımlılık sebebiyle ne kadar ihmal ettiğimi fark ettiğim için, bu reklam beni gerçekten derinden etkiledi. Bir mesaj bu kadar açık ve sarsıcı bir şekilde verilebilirdi.

Ancak LG'nin reklamcıları bununla da kalmamış. Reklamın sonuna, kamu spotu değerinde etkili bir mesaj daha eklemişler... Aktif bir Snapchat kullanıcısıysanız, Snapchat'in salı günü eklediği "Don't Snap and Drive" filtresini görmüşsünüzdür. Herhalde bu yönde o kadar çok şikayet aldılar ya da o kadar çok snap çeken sürücü gördüler ki uyarma ihtiyacı duydular. İşte reklamda da tam bunu konu alıyor. Reklamın bakmamızı istediği 1 saniyesinde araba kullanırken telefonuyla oynayan sürücü, koşturan bir kızı ezmekten son anda kurtuluyor. Bir aksiyon filmi sahnesi kadar etkili bu anlarda, verilmek istenen mesajın önemini anlıyoruz. Reklam, bize araba kullanmak hariç her zaman telefonumuzla ilgilenebileceğimizi anlatan:
"Dilediğin gibi bak, ama yoldayken ne olur bırak" mesajıyla bitiyor.

Bu kamu spotu tadında, yepyeni uzun süre dillerden düşmeyeceğine inandığım reklama bir de siz göz atın:



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder