8 Şubat 2016 Pazartesi

"Yine mi Sevgililer Günü?" Dedirtmeyen Reklam

Merhaba!

Yalnızlar için yılın en sinir bozucu günü şüphesiz, 14 Şubat! Şubat ayının gelişiyle vitrinleri süsleyen kalplere, ayıcıklara, sokaklarda ağırlık olan kırmızı renge ve sevgi göstergesi bilimum eşyaya tiksintiyle baktığımız gün...
Hal böyle olunca, vitrinlerdeki indirim ilanlarına , çarşaf gibi dört bir yanı çevreleyen billboardlara ve televizyonda sürekli çıkan reklamlara gözümüzü kapatasımız geliyor. Ama şimdi göreceğiniz reklam hiç de öyle değil.
Hepsiburada'nın emojilerle süslü reklamları oldukça sıradışı ama çok da eğlenceli. Klişe reklamlardan kendilerini hemen ayırıyorlar. Öner Erkan'ın komedi dizilerinden ve filmlerden alışkın olduğumuz sesi, reklama neşe katıyor. Emojiler ve günlük dilde kullanılan söylemlerle reklamın genç bir kitleye hitap etmesi sağlanmış. Bu bakımdan Hepsiburada reklamı, rakibi online alışveriş sitesi olan Gittigidiyor'dan farklı bir kitleyi hedef almış. Gittigidiyor'un 'yaşlı çift' reklamını buradan izleyebilirsiniz. Yine Gittigidiyor reklamının aksine, bu reklamlar oldukça kısa. 14-20 saniye arası sürüyorlar.

Emojileri kullanmaya o kadar çok alıştık ki... Yazıyla olsa birkaç kelimede ifade edeceğimiz bir şeyi tek bir sembolle gösterebiliyoruz. Emojilerin bu özelliği reklamı, görsel açıdan etkileyici, kısa ve komik kılıyor.

"Sakin ol şampiyon!" 
"İşte buuu! Kralsın, çaldın yine kızın kalbini!
"Cool aşık ya!"
"Tebriks genç aşık, tebriks!" 

Bu kısacık reklamlardan yüzümüzü güldürecek kesitlerin yalnızca birkaçı... Keyifli seyirler!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder