17 Şubat 2015 Salı

COSSS...

Yeniden Merhaba!
Son zamanlarda televizyonda ardı ardına defalarca karşılaştığımız Baydöner reklamlarını görmüş olduğunuzu varsayıyorum. Görmediyseniz de aşağıdaki linkte hepsini bir arada bulabilirsiniz.  Bu reklam serisi sayesinde, en çok satan döner markası olduğunu iddia eden ama öncesinde  ne olduğunu bilmediğimiz Baydöner'in adını duymuş olduk.

Reklamlar, ilk gördüğünüzde tam bir "Ne oluyor ya?" etkisi yaratıyor. İnsanların sushiye, makarnaya, doğum günü pastasına kızgın yağ döktüşüne anlam veremiyor, ne olduğunu merak ediyorsunuz. İçinde bulunduğumuz zorlama koşulları, sevdiklerimizi kırmamak için katlandığımız sohbetleri, aklımızın her zaman bambaşka yerlerde oluşunu anlatıyor. Sushiye yağ dökme fikri biraz saçma ve mide bulandırıcı gelse de, bu reklamı birkaç kez izlediğinizde canınız gerçekten de sıcacık ve bol kalorili bir döner çekiyor. 
Açıkçası reklamları kurgusal olarak biraz zayıf buldum ama tabi hepimizin aklına takılıp bir türlü gitmek bilmeyen jingle da neredeyse bu "kusurları" örtmeye yetiyor. Mantıksız geliyor bu reklam ilk seferde. Mesela, itiraf etmem gerekir ki benim tepkim direkt olarak kanalı değiştirmek olmuştu.
Ama bu reklamın etkisini çok sonra anladım!  Bu reklam COSSS.. diye indi hayatımıza ve akıllardaki yerini aldı.
Jingle'ı şaşırtıcı bir şekilde akılda kalıyor.  Şöyle ki: bugün sınıfa girerken kendi kendine:
 "caaanın çektiyse durma cosss... Baydööneer" 
diye mırıldanan bir çocuk gördüm. Daha sonra durumun garipliğini fark etti ama fazla bir şey değişmedi. Sözleri boşverdi ama melodiyi mırıldanmaya devam etti. Üstüne üstlük melodiye eşlik etmesi için eliyle de ritim tuttu. 
Sonrasında ise, "bu reklamda insanları böylesine kendine çeken ne?" diye düşünerek açtım, bir kez daha izlemeye koyuldum. Derken ilk kelimeyi duyar duymaz yanımdaki arkadaşım da "şarkıya" eşlik etmeye başlamasın mı! Anladım ki gerçekten de bu reklamın insanları hipnotize eden bir etkisi var... (ya da belki sadece çok tekrar ediyor) ama Baydöner'in, TBWA İstanbul'un elinden çıkan bu çalışma ile adını duyurmayı başardığı inkar edilemez bir gerçek.
Hep daha güzel, daha yaratıcı reklamlara, ümit dolu yarınlara...
Sizin de canınız çekti değil mi? Haydi durmayın!
Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder